Voordelen/nadelen van pop-ups

/, websites/Voordelen/nadelen van pop-ups

Voordelen/nadelen van pop-ups

In dit artikel behandelen we een controversieel onderwerp: pop-ups. Ze hebben zichzelf een slechte reputatie bezorgd en velen vinden ze vervelend en opdringerig.
Echter, zijn pop-ups weer helemaal terug van weggeweest op velen grote sites.Maar werken pop-ups echt? en wat is het nut hiervan?  Vandaag, zullen we hun effectiviteit aan tonen en laten zien hoe je ze verstandig en doeltreffend kunt inzetten.. Op die manier kunt u voorkomen dat het gebruik van slecht getimede pop-up vensters als irritant en opdringerig wordt ervaren.

pop-in-1 Voordelen/nadelen van pop-ups

 

Wat zijn pop-ups eigenlijk? 

Er zijn eigenlijk verschillende soorten pop-up, maar ze hebben allemaal één doel: ze tonen vaak een kleiner venster dat verschijnt bovenop het bestaande venster. Met andere woorden, ze dekken de huidge inhoud om andere informatie te benadrukken. 

Een pop-up opent automatisch een nieuw browservenster in de bestaande venster zonder enige actie van de gebruiker. Een pop-in opent met andere woorden een doos binnen de pagina in plaats van een nieuw venster.

Hoe worden pop-ups gebruikt in e-commerce en in dit geval PrestaShop websites?

Ze worden meestal gebruikt om:

  • Enquêtes uit te voeren,
  • Abonnementen op nieuwsbrieven te moedigen,
  • Het verhogen van volgers op sociale media platformen en
  • Het bevorderen van speciale aanbiedingen.

Bezoekers grootste irritatie of een conversie booster in uw shop?

Pop-up Voordelen:

Elke boodschap in een pop-up heeft over het algemeen een beter conversie in uw shop dan wanneer hetzelfde boodschap ergens in de website wordt getoond. Het valt ook niet te ontkennen dat je de bezoeker dwingt om het te bekijken en de aandacht van de klant hierdoor hebt.

 KISSmetrics publiceerde een aantal interessante case studies over het effect van pop-ups in hun artikel getiteld “Three Risky Ecommerce Technieken”

Een bijzonder interessante voorbeeld met ene Darren Rowse, een schrijver voor ProBlogger. Hij verhoogde zijn nieuwsbrief aanmeldingen met 900% door simpelweg het toevoegen van een pop-up. In een andere voorbeeld waarbij men in zijn shop een pop-up gebruikte en hierdoor met 1,375% groeide betreft de nieuwsbrief aanmeldingen in zijn webshop.


Voordelen

– Aantrekken van bezoeker aandacht
– Het verhogen van uw conversiepercentage

Pop-up Nadelen

We hebben zojuist gezien dat pop-ups een grote voordeel kunnen hebben, alhoewel we niet kunnen ontkennen dat bezoekers al uit een reflex een pop-up automatisch sluiten. Het is daarom belangrijk om zorgvuldig te bepalen welke boodschap je wilt tonen en je doel te bepalen.

bovendien moet iedereen die pop-ups op hun website installeert zich bewust zijn van de risico’s van verkeerd gebruik.

Nadelige ervaringen:

– Zeer opdringerig als ze ongevraagd worden weergegeven.
– Je vraagt om een handeling aan de kant van de gebruiker.
– Misbruik kan gebruikers irriteren en een negatief effect hebben op je conversie.

 

Overzicht van een effectieve pop-up

Om je een goed beeld te geven van effectieve pop-ups en om het de beste te begrijpen heb ik de ovzicht opgesplits in “Doen” en “Niet doen” Op deze manier kunt u de problemen die we hierboven vermeld vermijden.

Doen

  • Gebruik een lightbox pop-up
  • Zorg ervoor dat de pop-up eenvoudig te sluiten door een duidelijke kruis en- of als men buiten deze venster klikt de pop-up sluit
  • Zorg ervoor dat je een cookie tracking gebruikt, zodat de de popup niet bij elke bezoek aan je site word getoond aan dezelfde bezoeker.
  • Zorg ervoor dat de pop-up pas na een minuut wordt getoond.
  • De pop-up inhoud moet zich richten op de voordelen voor de gebruiker. Besteed aandacht aan de titel om gebruikers aan te moedigen en om op te treden. Bijvoorbeeld: Benoem het aantal mensen dat al is aangemeld voor de nieuwsbrief, of biedt men een korting voor het aanmelden van bijvoorbeeld de nieuwsbrief.
  • Probeer verschillende designs en content uit om de beste inhoud te publiceren.

Niet doen

  •   Zorg ervoor dat pop-ups niet te vaak worden getoond, anders kan dit worden gezien als spam.
  • Vraag de bezoeker niet te veel informatie, bijvoorbeeld een naam en email is voldoende voor een nieuwsbrief inschrijving.
  • Gebruik geen pop-ups als men de huidige pagina wil verlaten (tenzij je goed weet wat je doet)  anders heb je de kans dat deze klant niet meer terugkomt.

Een aantal inspiratie pop-ups

Onderstaand een aantal pop-up voorbeelden van onze klanten in huidige PrestaShop webshops

WatchMyHorloge

shoptegoed-5 Voordelen/nadelen van pop-ups

  • € 5 korting voor het aanmelden voor de nieuwsbrief of een like op facebook
  • Sluit automatisch na 10 seconden
  • Pop-up sluit indien men buiten de box klikt

My Jolie Candle
pop-in-2 Voordelen/nadelen van pop-ups

  • Het weergeven van het aantal Facebook fans, waardoor de site populair overkomt
  • De automatisch gegenereerde promotiecode weergegeven – een perfecte manier om de aandacht te trekken en aankopen te stimuleren

American Vintage

  • pop-in-4 Voordelen/nadelen van pop-upsPop-up sluit door buiten het venster te klikken
  • De voordelen voor de klant zijn duidelijk vermeld

Conclusie

Hoewel we niet kunnen ontkennen dat pop-ups opdringerig kunnen overkomen, ze kunnen verassende resultaten opleveren bij correct gebruik.

Afhankelijk van hoe je ze gebruikt is het van belang ze goed te testen en je doelstelling vooraf te bepalen.

” gradient_hover_colors=”

” accent_color=”#1e73be” accent_hover_color=”#81d742″ bevel_color=”#1e73be” border_width=”1px” shadow=”” icon=”fa-arrow-circle-right” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”up” animation_speed=”0.4″ class=”” id=””]Neem contact op voor meer informatie[/button]

Liever zelf aan slag?

Schaf onze module hier aan! en ga vandaag nog aan de slag!

By | 2017-05-10T13:20:42+00:00 februari 6th, 2017|webshops, websites|Reacties uitgeschakeld voor Voordelen/nadelen van pop-ups
error: Content is beschermd.